söndag 9 januari 2011

Slutsnaskat!

Det var nästan lite gemytligt att vakna till i natt av att regnet smattrade mot rutorna.

Jag och J har kört igång med lite januari-LHCF, och det gjorde vi paradoxalt nog genom att J tillredde två enorma makaronilådor. Jo, för vi kan ju knappast tvinga barnen att leva på sojamjöl, bacon och grädde. Vi har en del kolhydratsnåla recept som de också gillar, men de går att räkna på ena handens fingrar. Däremot är de helt nöjda med att äta makaronilåda varje dag om det vill sig så. J:s makaronilåda är supersmarrig, jag blängde lite avundsjukt på dem igår kväll medan de stod och  svalnade och jag rörde ihop vår kolhydratfria räkgryta. Men det blev också god, så jag ska inte marra.

För mig är syftet inte att gå ner i vikt, för det gör jag inte. Ibland har jag perioder då jag käkar vad som helst och vikten är den samma. Ibland anstränger jag mig med små och genomtänkta oportioner och vikten förblir den samma. Nä, jag försöker bli av med sockersuget som jag återigen har arbetat upp under julen. Jag har ätit något sött precis varje dag sedan mitt av november, det blir nu bara så. Och när jag äter socker blir jag trött och sur. Det här är säkert tolfte gången jag kör en liten ketoskur och det brukar fungera fint. Några jobbiga supergriniga dagar, sen vänder det och jag blir piggare igen och återgår till vanliga "socker bara på veckosluten"-systemet.

Igår åt vi då räkgryta med chili, ingefära och femtielva olika sorters lök (paarp).
I dag blir det pangasiusfilé med skagenmössö.
Ikväll köttbiffar med dijoncreme och grillade grönsaker (det äter ungarna också)

Slurp. Och så ska jag fixa frukost för hela veckan genom att tillreda dessa ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar