torsdag 6 januari 2011

Trettondag

Trettondag firas till minne av de tre vise männen. Hemma hos oss finns bara en man och han är inte speciellt vis. Och tre skvatt galna kvinnor.

Jag fick ta sovmorgon ända till klockan nio imorse. Sen skuttade S och T upp i sängen, ryckte av täcket, hojtade "bullabulla" och började hårdhänt knåda mina arma pösmage. Point taken, jag åkte in till stan och gick på jumpa. Mina fitta väninnor (alltså de är fit, vad trodde ni jag menade?) himlar sig alltid i januari över att gymmen är fulla med degiga människor som avgett ett nyårslöfte om motion och färre chokoplattor. "Och i februari är de borta, he he heee" fnittrar f-vänninnorna. Men hey, försöka duger. Dessutom går min stackars rygg i baklås om jag inte idkar nån sorts träning mellan varven. Så jag ska försöka ta mig till gymmet åtminstone två gånger i veckan.

Nu har vi nyss avnjutit "Barnens bästa tacopaj", så stod det i kokboken. Fast barnen tyckte den var äcklig.

Sen fick T en rikrigt epic raivare och trashade sitt rum. Jag tror att hon blir rockstjärna när hon blir stor. Alternativt hotellstäderska, hon övar som bäst.

2 kommentarer:

  1. Detta evinnerliga kastande av saker gör mig galen!

    SvaraRadera
  2. Mig med. Vi borde ha satsat på vadderade väggar och ljudisolering när vi inredde barnrummen.

    SvaraRadera