lördag 26 februari 2011

Uppdrag: Bullmamma

I dag har jag och T bakat fastlagsbullar. Har aldrig försökt mig på dylika förr, men jag tyckte de blev ganska fina.


T hjälpte till.

 S tyckte jag var helt mega-lame då jag skojade om att hennes namn ju nästan är "semla". Ha ha ha, gillar du din semla, Semmel-Selma? Jättevitsigt, visst? Hoho, skrock och frust.
J ville ha hallonsylt i sina men sylten hade gått ut i september. Det var ett hårt bakslag. Bäst att göra Kauniit&Rohkeat-minen tills den värsta besvikelsen avtagit. Vet inte riktigt vad T håller på med. Eventuellt har hon satt tripp-sugröret i vrångstrupen.
Det var goda bullar. Tyvärr var det bara jag som tyckte det. Det skulle gälla för mig att äta sju stycken imorgon då, för att undvika att slänga mat. Men om jag är en mamma som äter hurja mycket bulla måste jag ju följdaktligen bli en bullmamma. Mission accomplished.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar