onsdag 23 mars 2011

Hallå det är hos Radiodoktorn

Hej. Jag sitter i Radiodoktorns telefonsluss. Det är en ganska lugn kväll, så jag hinner blogga här vid sidan om. Ibland ringer folk så flitigt att man talar i telefon nonstop i 90 minuter. Och ibland tror jag att tanterna hittar på nån krämpa bara för att de vill tala med Otto Lindberg cause he's so darn cute.

Var på ett lite annorlunda jippo i dag. Folktinget har hittat på att spela in en finlandssvensk motsvarighet till We are the world. Så hela finlandssvenska popgräddan var på plats: Paradise Oskar, Nina Lassander, Fredrik Furu, Redrama osv. Jag kutade runt och intervjuade tankspritt folk till höger och vänster. Det var ganska roligt. Men att få ihop det till ett fungerande radioinslag kan bli lite petigt.

Noterade dock att den finlandssvenska popgräddan är väldigt kort. Jag är nu ingen amazonkvinna precis men fick stå med mikrofonen i bekväm armbågshöjd hela tiden. Geir var längst.

Hujedamig. Imorgon ska T opereras. En massa tonsiller ska bort. Jag vet att det är ett pyttelitet rutiningrepp men jag är nervös i alla fall. De ska söva ner och skära i min baby, wääää...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar