söndag 15 maj 2011

Hoppsan

Noterar att bloggen bloggar för sig själv medan jag sover. Skickade  iväg bilderna ovan före sändning igår men trodde att de försvunnit ut i cyberspace eftersom de inte dök upp på nån timme.

Trött som en trasa är jag, men det var en helt löjligt rolig arbetsvecka. Återstår att se om man nånsin får göra något motsvarande igen.

Resultatet, ja. Jag är inte det minsta förvånad. Men superstolt över Paradise Oscar som modigt klev ut i Eurovisionsglittret med en trall som han petat ihop alldeles själv. Tänk att han var trea i första semifinalen, det är ju häftigt som bara den.

Och grattis till Sverige, tävlingens egentliga vinnare. Den Azerbajdzjanska inputen i vinnarbidraget var två karaokevinnare som sjöng falskt, resten hade snickrats ihop av svedupellar. Och en bronsplats åt Eric Saade gläder mig. Pilutta dem som dissade honom sönder och samman strax före tävlingen.

Och skönt att Blue inte vann, de sjöng så falskt på genrepen att jag satt med hakan i ankelhöjd.

2 kommentarer:

  1. Alltså Eric Saades tredjeplats gläder mig också sååå! Han var ju helt söndersågad av svenska pressen, och så felciterad på många ställen som man bara kan vara. Pilutta på dem, det kan man lugnt säga. Hoppas vi får se honom i Finland snart ;)

    Du var jättebra under alla sändningar, vi hoppas du är med nästa år igen!

    SvaraRadera
  2. Det är fascinerande hur vi älskar att vi hatar ESC. I år var det dock riktigt bra. Inte bara med tanke på att det gick bra för Sverige, utan även det faktum att fler av bidragen föll mig i smaken. Danmark och Irland var dock favoriterna!

    Kram

    SvaraRadera