söndag 17 juli 2011

Helgdagskväll i timmerkojan

Puuuh vilken dag. Jag har städat, packat och målat, lagat lite mat och målat lite till. Imorgon bär det iväg på road trip till Sverige. Det ska vara apdåligt väder hela veckan så det gäller att ha med sig kläder av alla de slag.

Igår hade i taklagsfest i lekstugan. Det var gemytligt.

 Sedan drabbades J av "anfäkta anamma nu ska panelerna upp"-sjukan och gjorde en krafansträngning. Så i dag har jag målat utsidan av stugan. Så här ser den ut just nu. Efter vår resa ska de vita husknutarna och fönsterkarmarna upp. Och en dörr ska det bli också. Grön, tror jag.



Och här mitt andra målningsprojekt: sopskjulet. Jag tycker det blev mycket käckt. Alla andra sopskjul på gatan ser beigea och avundsjuka ut.

Jag är hemskt dålig på att vila mig när jag har semester. Far runt som ett stoll här hemma hela tiden. Det skulle säkert göra mig gott att slå mig ner med en bok men det går inte. Kära KP, är jag normal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar