onsdag 28 september 2011

Operation: Olga

Har inte rapporterat nånting gällande mitt PT Online-projekt. Det ska jag göra nu.

Det går riktigt bra! Än så länge har varken vågen eller måttbandet varit så imponerade av mina framsteg, men nånting händer absolut. Redan nu känner jag mig fastare och piggare. Antagligen mest inbillning, men what the heck.

I två veckor skrev jag ner en detaljerad kostdagbok precis varje dag. Nu tyckte Olga att jag verkar ha fattat galoppen med kosten så jag behöver inte rapportera längre. 

Vad äter jag då? Hela kostupplägget får jag förstås inte basunera ut eftersom Olga ska ha en inkomst också, men det mesta kan man luska fram om man läsa hennes blogg. Kortfattat:

- gröt med linfrön, kokosolja och blåbär samt ett kokt ägg till frukost.
- nån sorts kött eller annan proteinkälla och långsamma kolhydrater till lunch. Har klarat mig ganska bra genom att plocka åt mig lämpliga grejer i Amicas lunchbuffet eller var jag nu råkat luncha.
- möjligast lite kolhydrater till middag
- mellanmål förmiddag och eftermiddag, det går år rätt mycket bär, nötter, grynost och kvarg...
- sötsaker enbart på veckoslutet
- planen var att jag skulle dricka vin enbart på veckoslutet också och det sket sig lite igår. Men jå. Så där i princip. 

Den här veckan fick jag mitt första träningsprogram också och igår testade jag det första gången. Det var ganska tungt. Jag är ju inte helt otränad, men ack ack ack nu kom jag nog åt muskelgrupper som fått vara i fred i flera år...

Nu har jag gjort dagens plankor. Plankor ska man göra varje dag. Alltså sådana här hääärliga grejer:


Men så där allmänt kan jag ju säga att det är ganska roligt. När man minst väntar det kommer dessutom befallningar från Olga per mail. "Var är proteinerna?" eller "Du får en öl i helgen! Det är värt att vänta".

Nu ska jag kraschlanda i tv-soffan framför gårdagens Downton Abbey och lacka naglarna i en intressant färg. Ska ju på hippt bokparty imorgon, bevars, då måste man ju ens ha intressanta naglar. Eller?

1 kommentar:

  1. Jag ska också börja med Olga, på lördag. Nervöst, men roligt!

    SvaraRadera