onsdag 26 oktober 2011

Billy-Dille

Välkomna till inredningsbloggen. Jag har fått en fix idé och jag har mycket svårt att släppa den.

När vi byggde vårt hus var planen att vi skulle ha ett mysigt engelskt arbetsrum med Boknäshyllor. Like so:



Vi kom ganska långt, J har ett blaffigt Boknäs-skrivbord som hela släkten skramlade ihop till när han doktorerade för femtusen år sedan. Vi har läckert roskisgröna väggar, en glasdörr, kristallkrona i taket och marknadens krusidulligaste taklister. Men nu är pengarna slut så några Boknäshyllor blir det nog inte under de närmaste 20 åren.

Men häromdagen såg jag ett gammalt Äntligen hemma-avsnitt där Lulu tillverkade låtsasplatsbyggda hyllor av Billy-hyllor och taklister av gips.Och så började jag fundera.

Grejen är att vi har massvis med överblivna vita halvsnirkliga taklister, Keittiömaailma måste ha beräknat fel då de levererade vårt kök. Och vita Billy-hyllor kostar ju nästan ingenting, vi skulle säkert kunna täcka en hel vägg för 250 euro.

Här har någon gjort lite samma grej:


Vad tror ni om denna idé? Kan bli ganska snyggt, tror jag. J är fundersam men inte helt avog. Jag skulle så gärna vilja förse mina älskade böcker med en värdig hylla, en del ligger i förnedring nedpackade i flyttlådor fortfarande. J tycker inte att bokhylla är nån prioritet, men så äger han också bara Scouthanboken, MAOLs tabeller och ett tiotal Herrman Hedning-album.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle kunna döda för ett härligt bibliotek med bokhyllor från golv till tak. En stege är också ett måste!

    Jag säger: GO FOR IT!!!!

    :)

    SvaraRadera
  2. Ta och kvista över hit till oss någon dag och ta en titt, vi har biblioteksvägg ala bilderna made of Billy och det funkar hur bra som helst.

    SvaraRadera