fredag 28 oktober 2011

Mommopoäng!

Nu börjar man väl vara för gammal för att dela ut vuxenpoäng till sig själv. Dags att ta nästa steg.

Hur många mommopoäng får jag för att jag mailade ArlaIngman och klagade på att Keldasoppburkarnas lock går sönder? Bara det översta papperslagret följer med och då måste man klippa med sax eftersom snibben som ska fungera som handtag lossnat och det inte går att forcera plastlagret med ett knubbigt finger. Tar man i med våld hamnar ju fingret i soppan, usch. Och så bränner man sig när man ska pillra bort resten av locket efter uppvärmning.

Funderade på att dra till med ett "Skärpning Arla Ingman" i slutet av mailet. Men jag höll mig. Det blir minus för det, right? Äsch.

Och ännu mera minus i mommopotten blir det väl för att jag har Redrama i Nöjesfredag i dag. Sådan där hippetihoppmusik, tror jag.

4 kommentarer:

  1. Mommopoäng och mommopoäng.Jag tror nog mommopoänget skulle ha kommit just av "skärpning" kommentaren. Jag tror du har ditt på det torra. Jag har sportat ren en stund med att skriva klagomål och jag låter säkert alltid jätte gammal i dessa. Nu blev jag osäker tänk om jag inte är 24 utan 84?
    Mommotillägg beror nog på hur allvarligt du vill ha ett svar av dom, hur indigerad blir du om de inte svarar? Skrev du på svenska eller finska, använde du ordet forcera? Detaljerna gör mommon!

    SvaraRadera
  2. Du får lika många mommopoäng som jag idag på vinmässan. På vinsmakarområdet utbrast jag högt och tydligt åt mina kolleger angående förbipaserande fjortisar- "nämen dom där kan oooomöjligt vara 18 - titta nu! "så högt att de stackars 18-åriga tonåringarna hörde och förnärmat fnös åt min idiotiska kommentar :)

    -Pia 34-åring mommo

    SvaraRadera
  3. Uuuuh! Det där e inte värt mommopoäng, det där får du fattigstuderandepoäng för. Nu kommer du som duktig konsument att belönas med 100l kelda soppa som tack och förlåt!

    SvaraRadera
  4. Jooles: Ajaj. Det sket sig väl redan när jag mailade, borde förstås ha plockat fram skrivmaskinen. Eller ringt Arla och rosslat och gnällt...

    Pia: A ha haaaa :) Att viska jättehögt är också värt månget mommopoäng, jag tror jag ska börja öva. Minns när jag var på Svenska Teatern en gång och just när det var en dramatisk tyst paus i pjäsen viskade en tant "JAG TYCKER DET HÄR ÄR GANSKA DYSTERT" så det hördes i hela salongen.

    Evis: Hittills har jag bara fått ett vänligt svarsmail. Poo. Var är min soppa???

    SvaraRadera