måndag 5 mars 2012

Zombiemorgon

Oj jessus. Jag sov i två timmar i natt. Jag lade mig vid tio och låg sedan där och tvinnade och grubblade på livets allvar, ynklades och panikerade. I ett skede fick jag dessutom en så märklig elohiiri att jag var på vippen att stiga upp och ringa en exorcist. Vid tvåtiden somnade jag äntligen och kvart över fyra ringde veckarklockan. Score.

Men på något märkvärdigt sätt lyckades jag ro i land morgonprogrammet ändå, inga tekniska tabbar i alla fall. Att jag sen inte kom på en smartare inledningsreplik när Kulturfondens nya direktör var gäst i programet än "Tjenare Leif, hur går det på nya jobbet?", det får jag väl liksom leva med.

Håll tummarna för att det går bättre i natt. Behöver min skönhetssömn. Har sett ut som Iron Maiden-Eddie i dag. Gamla tanter har slagit mig med handväskan och små barn rusat undan hysteriskt skrikande.

Nu ska jag krypa in i min sarkofag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar