måndag 9 april 2012

Påskrapport

Strålande idé att stanna hemma den här påsken. Det gjorde susen för psyket. Inte för midjan dock, tror den fördubblats.

 Jag tar inga risker på Alko längre, utan följer nogsamt vinbloggens rekommendationer. Lyckade köp! Fast nu ska jag nog vara nykter i två-tre dar. Minst.

 Bulle och saft i iskall park på långfredag.

 Påkhäxa i rosa fejkskinnjacka.


 Påskbrasa på Fölisön.

 Mys.

 Lamm. Mmm.

 Det är bra om påskharen gömmer äggen på natten efter att den druckit en halv flaska Regolo. Då bli det spännande för hela familjen när äggen ska lokaliseras, även för haren själv!

 S tyckte det var förnuftigast att äta alla åtta ägg genast.

 Ikväll promenerade jag till stranden i Bastvik. Det var lite suggestivt. Än finns det vinter kvar säger mor.

Det här håller nu på att bli en fotoblogg, men strunt i det. När jag är sjukledig ska jag skriva långa essäer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar