torsdag 2 augusti 2012

Leka butik, vad kan vara bättre?

I dag har vi omvandlat lekstugan till handelsbod. Jessus så roligt det var. Antagligen var det Eva, 31 bast som njöt mest. Allra lustigast är väl ändå att vi inte har köpt en endaste pryl, allt detta fanns i gömmorna här hemma.

 En liten Ikeahylla fick flytta ut i lekstugan. Lika bra det, den har stått i förrådet det senaste året. Plåttavlorna på väggen hade jag i köket i min första egna lägenhet.

Vad får det lov att vara?

 Den här lilla brickan fick jag på en Stockholmsresa när jag var liten. Tyckte den var så vacker, satt och drömde mig bort och tittade på den. Tur att den inte åkte ut när jag var en cynisk skåpgallrande 20+are, nu fann den ju plötsigt sin plats!

 Plåttavlan med Coca cola-damen fick J på Makuuni en dag. Vi vet inte riktigt varför. Men den är ju fin!

Jag samlar ju på plåtburkar men tyckte nu att en del av kollektionen skulle få ett nytt ändamål. 

 I den här butiken kan man t.o.m. köpa Oetker-pizza!

 Damerna beställde "öl som e jättestarkt och tårta".

Tårtorna, trägrönsakerna, mikron och matförpackningarna har flickorna fått i present av snälla släktingar. Inte allt på en gång, utan lite an efter. Kassa-apparaten fick T sin första jul.

Nu ska jag bara natta barnen så jag får leka lite till. I fred.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar