söndag 2 september 2012

Ett händelserikt veckoslut

Jag har:

- ätit smarrig middag med tjejgänget på Benjam's. Gräddig pasta och dirty jokes, min favoritkombo.

- deltagit i lek&plask med S i Esbovikens simhall. Riktigt roligt, men min Norma Kamali är inte så bra när man leker. Jag kommer att bli känd som mamman som visar brösten hela tiden utan att själv märka det. "Tittatitta S, mamma är en bläckfisk! Woop woop... ojsan!"

- Sett The Artist. Underbar film! Var helt uppslukad i flera timmar, J försökte prata med mig men jag bara steppade.

- Nått medelåldern. Dvs köpt Gabor-skor. Rysligt bekväma. Men när J kastade en blick på den ärtiga knappdetaljen på ankeln och undrade om butiken glömt att ta loss larmet blev jag lite fundersam.

- Ätit grillmat. Grillen vägrade dock samarbeta i gårdagskvällens skyfall så vi fick placera ribsen under grillelementet i ugnen istället. J var purken men jag tyckte det blev jättegott.

Nu ska jag bara hinna tillreda och äta parmesanköttbullar i tomatsås, ta ett skumbad, lacka naglarna och titta på Borgias så känns helgen ganska fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar