lördag 1 september 2012

Skor, skor, skor

Behöver nya skor. På allvar för en gångs skull, flera av mina gamla trotjänare håller slutgiltigen på att gå upp i atomer.

För det första behöver jag ett par lagom lediga, bekväma men snygga promenaddojor. Sådana som man både kan ha på jobbet och då man i rask takt marcherar till dagis och förskola. De här har jag plirat på i några år redan, men kommer inte ifrån att det är absurt att punga ut med 130 euro för ett par snörskor. Är Converse bra på riktigt eller bara ett upphajpat varumärke? Köpte ju ett par liknande på Bianco i våras och de har gått sönder på så många sätt att det inte är nån idé med dem längre.

Sen skulle jag behöva ett par förnuftiga stövletter också. Och jag antar att man i längden tjänar på att köpa kvalitet. en samtidigt som jag känner mig för gammal för Converse har jag inte riktigt nått Ecco-stadiet ännu. Men de här kunde ju förvisso do the trick. 149 euro kostar de. Är väl ett rimligt pris om de tänker hålla i några år.


Äh, vi tar ett par som jag absolut inte behöver också. Har alltid gillat Minna Parikka, men inte kunnat se mig själv i hennes alster. Undantaget stötte jag på i Stockas senaste stamkundskatalog. Så fina, så fina...Fast de kostar ju då 295 euro, så joo att dedäran.


2 kommentarer:

  1. Jag ger dig ett hett tips: Saint Vacant! Visserligen är designern min kompis, men har själv använt sneakers av det märket i flere år nu och kan konstatera att de är bekväma, hållbara och snygga. T.o.m. André Wikström använder dem! ;) Lite dyra kanske men nog en bättre investering än Converse (fast jag gilla connare också). Kolla www.saintvacant.com - hoppas du gillar!

    SvaraRadera
  2. Även Clarks har sköna snygga prydliga skor. Tänker nu stövletter. Ibland på special, annars också ganska dyra, men hållbara!

    SvaraRadera