lördag 22 december 2012

Julmys i Tammerfors

Tammerfors börjar lite otippat utvecklas till ett av mina favoritresemål! Varje gång jag besöker staden (2-3 gånger per år) hittar jag nånting nytt som tilltalar mig. Julmysfaktorn är dessutom skyhög.

 Flickorna fick en ridtur på ponnyn Pirpana på Tallipiha. Roligast var förstås när Pirpana stannade upp, klämde ut en ångande lass och sedan lättat struttade (skrittade? Tassade? Vad farao gör ponnyer?) vidare.


 Restaurang Heinätori levererade igen! Detta är tranbärsmousse. Himmelskt!

 Shoppingsaldot blev lite udda. Den här lilla pallen fyndade jag på Tallipiha för 19 euro. Den får nu ersätta en ful rosa plastgrej som vi haft i badrummet eftersom S ännu inte räcks upp till kranen.

Och den här House Doctor-burken har jag spanat in länge. Den är rätt stor så jag har inte orkat släpa hem den från utlandet. Men där stod den plötsligt i en trevlig liten affär på Finnlaysonområdet. Hälften billigare än på PUB i Stockholm! Hurra! Imorgon ska den fyllas med chokladbollar.

En trevlig dag! Under tiden fick J sköta julmatinköpen ensam, men det hade gått bra det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar