söndag 25 oktober 2015

En perfekt helg

Ibland blir bara veckoslutet precis så där som veckoslut ser ut i mina måndagsfantasier. Det händer inte allt för ofta, vanligtvis har jag storslagna planer men så slösar jag en massa tid på att städa martyrigt, försöka strukturera upp en tidtabell för simskolor och matbutik, martyra lite till för att ingen tackar mig för att jag fixade tidtabell, agera skiljedomare när barnen slåss, byka, fixa mat, gräla på make som lättjefullt spelar på iPad (dvs gör det man egentligen ska göra på veckoslut: koppla av på valfritt vis) och vips är det söndagskväll och slut på det oroliga. Puh.

Men inte den här gången. Jag inledde lyxigt med försenat frissabesök (hon vägrade ens tvätta mitt hår innan hon kapat av en halvmeter), charkisar (lönedag!) med maken, igår flamsterapi och mycket vin med väninnorna och i dag lite städning och hemmafix med barnen, som inte ens stred utan var glada och trevliga med varandra. Otroligt!

Så där ja! Jag ser ut och ni ser in! Trevligt!

 Fatta: barnen bakade dessa nästan helt utan hjälp!

 Här försöker vi oss på att tälja Halloweenpumpor. Urgröpande är faktiskt skitäckligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar