måndag 3 januari 2011

I dag nådde jag en milstolpe!

I dag blev jag en riktig radioredaktör. Jag blev uppringd av den ökända Esbotanten!

Esbotanten är en dam från Esbo som aldrig presenterar sig, därav smeknamnet. Och tanten är alltid arg. I dag fick jag ta emot skäll för att det spelas så lite orgelmusik i radio, för att "vi över 80" alltid diskrimineras, för att Esbo församling har köpt en för dyr ny orgel, för att det är onödigt att spela Beatles på Vega för ungdomarna har ju sitt Extrem, för att Dan Eskil Jansson är ålänning osv. Jag han börja misstänka att det var Radio Pleppo som busringde.

När tanten ångat på en stund slår hon på luren. Och så sitter man där och undrar vad det riktigt var som hände. Alla mina kolleger har råkat ut för henne.

Esbotanten är fantastisk! Om hon var man och britt skulle hon garanterat ha ett eget radioprogram. Hon kan skälla ut vem som helst och vad som helst.

1 kommentar:

  1. Småkomiskt med så arga mänskor, jobbar själv som lärare och har några gånger råkat ut för jättearga föräldrar, några tips vi fått är att då de ångat klart säga
    -ursäkta nu bröts kontakten, kan du vara så snäll och ta det en gång till eller:
    -just nu hinner jag inte riktigt prata jag ringer upp dig om fem minuter...

    Den värsta ilskan brukar rinna av.

    Men funkar knappast för "oss över 80" och ALDRIG om det gäller en orgel!

    SvaraRadera