torsdag 3 februari 2011

Min småperversa hobby

Jag har kommit på en optimal terapiform. Efter en stressig dag när jobbtankarna ännu snurrar i huvet, barnen snurrar i sängarna och vägrar sova, tvättmaskinen snurrar och snart borde tömmas, vad hjälper då? Jo: whiskey och mormorsrutor!  Det absolut bästa sättet att tömma huvudet och råda bot på rastlösheten samtidigt!

Jag älskar att virka mormorsrutor, och jag är så bra på det att jag inte ens behöver se på virkningen. Ni får själva fundera på hur mycket whiskey det gick åt för att komma så här långt.

Sen ett problem: jag tycker att mormorsrutor är fula. Så vad fanken ska jag göra med den här rysliga grejen? Vad ska man ens kalla den? Pläd? Får väl pracka den på någondera dottern. Och kräva att den ska följa med henne också sen när hon flyttar hemifrån, annars leker jag sårad. Hähä, det kan ju bli rätt kul.

1 kommentar:

  1. Marttaliitto har som bäst ett samarbete med Novita som handlar om att cirka plädar för välgörenhet. Kolla in det om du fortsätter ogilla din skapelse!

    SvaraRadera