söndag 20 februari 2011

Söndagsarbetarens middag


Många verkar gilla att klaga på maten som serveras på Yles enda söndagsöppna personalrestaurang, den med det klatchiga namnet "Socialhuset". Om detta var en bistro i Rödbergen skulle ingen reagera på namnet, men nu är det en Amica i Böle och då blir det genast lite torftigt. Men jag klagar inte alls på maten i dag, falaflar, linser, ugnsstekta rödbetor. Man skulle ha fått chokladmousse också men jag orkade inte.

Jag lade också Just kids på brickan så ni ska fatta att jag är intellektuell och läser kultböcker då jag äter ensam (sanningen är att det inte går att manövrera en pocketbok äta samtidigt, så Patti Smith fick vänta till kaffet)

Nu ska jag bjussa på lite stämningsfulla bilder från en söndagstom Rundradio. 70-talet ringde och ville ha tillbaka sitt laminatgolv.


Hallååååå   ååååå  ååååå åååååå....


Hurra, en levande människa! Nej men det är ju bara jag. Nåjo. Så snygg jag är. Not. Tur att ingen ser mig.  

1 kommentar: