tisdag 5 april 2011

Eurovisionsdag

Man måste ju vara snygg när man talar i telefon med snygga människor. Så jag kletade på mina röda Mad Men-läppar innan jag ringde upp Sara Varga.
Till en sådan där nuna skulle det matcha med ett bitchigt sinnelag, men det har Sara inte insett. Hon är vacker men trevlig. Hemskt va? Hör intervjun på fredag.
Jag har väl inte ännu nämnt här i bloggen att jag ska vara eurovisionskommentator i år? Nå, det ska jag alltså. Tillsammans med den här filuren. Vi får tyvärr inte åka till Düsseldorff, men vi skickar dit den här grabben  för att mingla och förse oss med skvallerl. Ska bli roligt. Börja pillra på digiboxarna redan nu så att ni får in ljudet med mig och Johan och inte de finska krabaterna.

Satt på ett Eurovisionsmöte imorse och lyssnade intresserat. Jag och Johan fattade kanske en femtedel av det som sades (Håådeelähetys, digibeta, telekonferenssi, D-keskus taltiointi) men försökte se insatta ut. Det är spännande, jag har aldrig ens tänkt på vilket jättemaskineri Eurovisionen är. 43 länder kokar soppa tillsammans, det ska tas kontakt till höger och vänster, direktsändning i tre dagar, generalrepetitioner, jurygrupper, douze points, wånderful shouv. Nå, jag ska nu mest sitta i en koppi och äta chips och säga elaka saker om dem som ger sitt allt på scenen. He hee. Måste ändra texten här till höger, jag är inte alls snäll. Bara skallig och stollig.

1 kommentar:

  1. På riktigt? Vau! Hurra!!! Då får vi lyssna på dig i rutan i år när det blir eurovisionsstudio!

    SvaraRadera