söndag 24 april 2011

Jag har dille!

Jag har inte haft en veckoslutsmorgontur på evigheter och tycker det är riktigt skoj att sitta här. Men lite farligt, för det är just under de här arbetsturerna jag brukar drabbas av dille. En söndagsmorgon för några år sedan gick jag med i Viktväktarna och köpte en stepper från Hobby hall innan klockan ens var 8. Det har hänt att jag impulsbokat resor också, och handlat väldigt udda julklappar flera månader i förtid. Tidig söndagsmorgon, världen är tyst, internetuppkopplingen är snabb, hjärnan är lullig. Farligt, farligt.

I dag vill jag ha en cykel. En riktig ordentlig mommocykel, växlar behövs inte men en riktig korg framtill ska det vara. Och framför allt ska den vara snygg. Den här är jag lite kär i. Tänk så fint den skulle ta sig ut mot vår gula husfasad. Ja, sen när vi haft råd att rappa och måla huset alltså (se föregående inlägg).

Mitt andra dille för dagen: jag vill till Paris! Har längtat tillbaka till Paris sedan jag besökte staden i början av milleniet nån gång. J vill inte, och nästan alla mina väninnor flänger av och an till Paris i andra sällskap titt som tätt. Men nån ska jag väl kunna tvinga med på gastronomisk inredningsshoppingresa i september eller så.
Så där. Så såg vi ut när vi var i Paris. Jag är den i rosa lenkkare. Länge sen. Den blonda varelsen får jag knappats med i september för hon är i Paris som bäst, lucky putain. Men jag ska idka lite utpressning på de andra två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar