söndag 29 maj 2011

Doktor Torres och Bree

En sak som kan irritera mig alldeles ofantligt mycket är när tv-serier snurrar på så länge att inte ens de som gör dem kommer ihåg vad som hänt. Två prima exemplar visas som bäst: Desperate Housewives och Grey's Anatomy. Båda borde ha lagts ner för flera säsonger sen. Varfär jag ännu tittar? Not a clue, jag är väl ett vanedjur.

I DH har Bree som bäst issues med sin son Andrew. Han håller på att bli alkoholist precis som sin mor, och häromveckan röt han till och förklarade att han dricker eftersom han är så traumatiserad av att hans mamma inte hade förtroende för honom då han ställde upp i elevkårsvalet i skolan. Stackars pöjk. Jag skulle ju annars ha trott att det var mera traumatiskt att samma mamma slängde ut honom hemifrån så han fick försörja sig som gayprostituerad i säsong 3, men det nämnde de inte.

Och i GA gifte nyligen den coola doktor Torres sig med sin Arizona. Det var ju fint. Tyvärr kunde mamma Torres inte acceptera det här med lesbiska äktenskap så det blev lite krakel. Men till all lycka kom pappa Torres (även känd som hotellchef i Pretty Woman) ångande för att ta en svängom med sin little girl på dansgolvet efter vigseln, för det hade han sett fram emot i hela sitt liv. Awww. I brådrasket glömde iofs alla att bruden redan gift sig en gång tidigare, med doktor O'Malley i Las Vegas i säsong två. Ingen hann vare sig protestera eller dansa den gången, men det har de tydligen repat sig efter.

Jag förstår ju att man ibland tar in nya manusförfattare som inte har läst igenom alla tidigare säsonger med lupp, men reagerar inte skådespelarna på sådana här flöntigheter? När nu jag som uttråkad tv-tittare gör det.

Nää, jag ska sluta titta på båda serierna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar