lördag 28 maj 2011

Pysslingsreva!

Jag har odlat perenner, jo det har jag! Karpaterklocka och pysslingsreva. Eller pysslingnäva var det kanske.

Jag vet nada om trädgårdsskötsel men eftersom jag är lycklig ägarinna till 2400 kvadratmeter grusplan kanske det börjar vara dags att lära sig. Vi är på god väg. J:s födisorkidé har överlevt i  två månader redan! Och min butiksbasilika blommar glatt i köksfönstret. Det är till att ha gröna fingrar, sini.

Men om ni ser mig strutta runt i trädgården i en dylik outfit har ni mitt tillstånd att avfyra hagelbössan.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med odlandet! Och grus är helt underskattat som odlingsmark. Flera år har jag sått troget i rabatter men allt bara vissnar och ogräset tar över. Men de frön som i misstag hamnat på gruset växer till stora morötter och frodig persilja!

    Jag har lite perenner som jag gärna delar med mig av. Men vi har sen sniglar, så om ni inte har det så ska du tacka nej!

    SvaraRadera
  2. evafrantz.blogspot.com29 maj 2011 kl. 16:47

    Grusmorötter, got it! Det ska jag testa.

    SvaraRadera