torsdag 2 juni 2011

Joggingrunda med militäreskort

Har ju varit lite krasslig den senaste veckan så det har blivit träningsuppehåll. Men i kväll drog jag på mig mina fulaste träningskläder, lämnade Rapunzel i badrummet och knöt ett huckle runt huvudet. Dessutom spände jag på mig min nya pulsmätare som jag fått ärva av J eftersom han har två (pulsmätare är tydligen företagsgåvan nummer ett i yuppievärlden).

Jag tycker det är strunt samma hur jag ser ut när jag joggar. Ser aldrig några bekanta, och hundägarna och de andra motionärerna i skogen är lika shabbiga som jag.

Men i dag skulle det ju inte ha varit helt fel att se ut som folk. Skogen var nämligen full av soldater! Gardets Jägarregemente utför skjutövningar i Ladusvedsskogarna. Hela min vanliga runda kantades alltså av raska unga gossar som satt och käkade makaroilåda i kamouflagekläder.

Fab. Bara att sätta näsan i vädret, försöka kuta förbi så fort som möjligt och försöka låta bli att skämmas för den hysteriskt pipande pulsmätaren...

Lite märkligt kändes det ju nog annars också med alla tält, militärfordon och grunkor. Som att jogga omkring i Belfast, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar