fredag 12 augusti 2011

Töntfredag

Det är fredag. Det hippa folket är på Flow (don't ask me why, ryslig musik) och de äldre skumpar runt till Christer Sjögren i Ekenäs. Märks det att jag har stenkoll? Bra.

Själv håller jag på med den töntigaste av aktiviteter: schablonmåleri. Tänkte mig en blaffig vindruvsranka runt hela vardagsrumsväggen och lite segelbåtar, fyrtorn och vasstrån i tamburen. A ha haaaa. Nu ljög jag så det small. Jag målar krusiduller i lekstugan förstår ni väl. De blev inte så bra, jag är lika bra på schablonmålning som på blodgivning. Några får jag måla över och schablona på nytt.

Det här blev ett förvirrat inlägg. Skyller på bastuölen.

Här har i i alla fall en svängig låt med text som verkligen berör.



2 kommentarer:

  1. Jo, det vattnas i ögonen, så rörande lyrik! "Thursday it was thursday, now it´s friday".

    SvaraRadera
  2. Hahaha!De ser nog inte ens riktigt tillräkligt gamla ut för att få sitta där i fredagsbilen. :D

    SvaraRadera