tisdag 25 oktober 2011

Shoppingblogg

Nää, hittade inga hantlar. Vad fisigt, jakten går vidare. Men jag köpte P-ringar, Omega-3-tabletter, smink (det jag använt på sistone börjar vara en större bakteriehärd än en roterande köttbit på en riktigt sunkig kebabsylta), en hemmamössa, leggings till T, farsdagspresent till J, trosor och fingervantar. Hm, här blev uppräkningen lite tassig, jag köpte alltså inte trosor och fingervantar till J. Jag är inte kinky på det sättet.

Sen fick jag för mig att jag skulle köpa en vinterrock också och provade dessa.

 Näe, jag är inte till min fördel med en flådd teddybjörn runt halsen.

Rätt gullig, hejsan 1987.Men klarar mig nog utan denna också.

Men denna tog jag! Det är ingen jacka utan en lång kavaj. Säkert otrendigare än haremsbyxan men praktisk! Jag går ju klädd i klänning fem dagar av sju och det blir ibland lite kallt i Rundradions kala korridorer där mössen kilar omkring och dör. Dessutom hängde kavajen längst in på reastången och kostade inte många pengar. Herregud vilken fåraktig min förresten, försök ignorera den.

Så tyckte jag med ens att jag såg ovanligt trevlig ut och tog en ansiktbild också. Hej hej.

Blev så euforisk över att hitta en hatt som rymdes på mitt Påskö-monument till huvud att jag nästan köpte den, men sen lät jag bli. Nu ångar jag mig lite för den är ju rätt söt. Borde jag sen också?

6 kommentarer:

  1. Du MÅSTE! Om man är sådär nätter i en sådär söt mössa är det ens förbannade plikt.

    SvaraRadera
  2. Kappan med teddybjörnen har jag också provat och vill haaaaa, men den har ju inga fickor. Knäppt. Men hatten ska du köpa, hatt är ursnyggt, och speciellt på dig.

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på detta med hattar - skulle gärna köpa just nånsåndän typs, men ... blir inte håret jätteplatt "pipo-hår" av dem?? Så man e int sådär jättevacker sen när man tar av dem...?? Eller har jag helt fel?

    SvaraRadera
  4. Hatten är min, hatt-baby. Nånej, måte överväga lite ännu.

    Det fina med mitt hår är att ifall det blivit platt under hatten tar jag bara av det och skakar om det en stund :D

    SvaraRadera
  5. Lyxigt hår du har! Avis!

    SvaraRadera