onsdag 28 december 2011

Powerwalk i Wasanatten

Puuh, vi höll på att äta oss fördärvade på Solf gästgiveri. Fasligt gott var det, förmånligt dessutom. All mat var 40% billigare nu i mellandagarna.

Var så däst nu på kvällen att jag knöt på mina fula lenkkare och just skulle pillra in Filip&Fredriks pod i öronen då min kära make plötsligt stod bredvid mig med pipon nerddragen över öronen och ville med på powerwalk. Så vi stegade iväg. Skönt. Vasa är nog en fin stad med många tjusiga gamla hus. Men jag är nog glad för att J inte har något intresse av att flytta tillbaka hit.

Fast vad vet jag, var ju aktiv Esbomotståndare i 30 år och oopsydaisy.

3 kommentarer:

  1. Hehe, du delar mina tankar om Vasa... ;) Och mina tankar om Grani (där jag numera bor) har antagligen motsvarat dina tankar om Esbo -åtminstone då det gäller hur positiva de varit...

    SvaraRadera
  2. Efter att ha bott 12 år i södra Finland, varav 6 år i huvudstan så är jag mycket glad över att ha flyttat till Vasa. Livskvaliteten är, enligt mig, högre i Vasa. Exempelvis: dagis och jobb på tio minuters cykelavstånd samt att man faktiskt har råd med ett hus vid havet. Heja Vasa! :)

    SvaraRadera
  3. Det fina i kråksången är förstås att alla inte ens vill bo på samma ställe. Skulle bli trångt då. Fast visst gnisslar jag tänder när jag ser vad stora fina nyrenoverade hus kostar i Österbotten...

    SvaraRadera