söndag 15 januari 2012

Det här har jag gjort denna söndag

- bytt lakan i alla sängar. Räknar med att vi alla nu är på bättringvägen, då vill man inte sussa i slibbiga flunssalakan.

- bakat en äppelpaj och ätit upp den.

- lärt T att spela Goddag Dam.Hade glömt att det är så kul. Hej knekt!

- legat en lång stund på sängen med S och flamsat. Hon har nått stadiet då kakkahumor är det roligaste som finns, och jag har ju aldrig passerat det stadiet så vi hade väldigt, väldigt roligt

- grillat hamburgare under grillelementet i ugnen. Vet nu att alla våra brandlarm fungerar.

- läst en finlandssvensk bok med ganska många sexscener och blivit förlägen. Varför blir man mera generad av finlandssvenskt sex än exempelvis amerikanskt dito?

1 kommentar:

  1. ang. finlandssvenska sexscener så hade jag samma upplevelse när jag började på en finlandssvensk deckare under julen. Kom int så långt, vet int riktigt varför men det kändes nästan smutsigt och inkräktande. Kanske jag bara e för tiukkis.

    SvaraRadera