måndag 9 januari 2012

Helt sick.

S är fortfarande febrig, vi andra tre hostar som om vi var på audition för en Resilar-reklam. Hängigt gäng. Jag tröstar mig med att vi inte har någon södernresa inbokad de närmaste veckorna.

Fast jag blev inte alls gladare av den trösten, egentligen.

Men första dagen på nya jobbet gick bra, tackar som frågar. Mjuklandar denna vecka, nästa vecka blir det morgonturer a-plenty. Ujuj.

Nu ska jag natta den febriga, därefter är planen att slänga mig på sängen med Jack Daniels och Téa Obrecht. Den sistnämnda har skrivit en ruskigt bra bok som heter The Tiger's Wife, den fick Orange Prize förra året. Gott och väl, men lite knäckt blir jag när jag inser att hon är född 1985. Gaah. Nästan lika deppig som man blev när Zadie Smith dök upp. Vi tröstar oss med att Astrid Lindgren debuterade som skönlitterär författare när hon var 37.

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelsen om Astrid Lindgren. Har som vanligt åldersangst...

    SvaraRadera