lördag 28 januari 2012

Så har jag firat Calles namnsdag

J jobbade i dag så vi passade på att svira lite med mommo och mofa istället. Hann med både shopping, pizza och lite kyltyr.

 Pizza på Sello. Originellt och hippt. Sådant här gör väldigt få barnfamiljer om lördagar.


Kaffe och besök på Akseli Gallen Kallela museet. Min mamma har namnsdag i dag* och då passade det ju med Calle-dagskaffe på "Kalle Kalle Kalle-museet", som S kallade det.

Museet var ett ganska bra utfärdsmål för barn annars också, utställningen var kanske inte så intressant för chicksen men själva huset är så coolt! Flickorna kutade upp och ner i tornet flera gånger och diggade konstnärens skojiga badrum. Fanns en uppstoppad krokodil också!

Köpte en tröja på Seppälä. Undrar när jag skulle ha köpt nånting där sist. Levde i deras plagg när jag var fjortis. Fanns ju inget H&M i Finland på den tiden, förstår ni barn. Det som numera är en Zara mittemot Stocka var då en huuuuge Seppälä. Det var tider, det.

En överårig Snövit-wannabe.



Och lite annat smått och gott som jag köpte på Bijoux Brigitte. Hade ju ett presentkort som mina snälla ex-kolleger på musikredaktionen gav mig i avskedspresent.  

En ypperlig dag. Nu ska vi snart korka det schweiziska vittvinet som Linda tipsade om i radion i torsdags. Mamma hade traskat rakt till Alko för att köpa den marockanska som rekommenderades i vinbloggen. Världens mäktigaste Snigel!

*)min mamma heter inte Calle utan kallas bara så. Jag är familjens enda she-male.

1 kommentar:

  1. Hahaha, jag tror det måste vara första gången de orden, "världens mäktigaste" och "snigel", sätts i så nära proximitet till varann. :) Hoppas vinet smakade, både det schweiziska och det marockanska!

    SvaraRadera