lördag 24 mars 2012

Omoraliska mamman på nya upptåg

He hee heee. Vet ni vad jag nu har hittat på? Jo, jag har fått ungarna att tro att dammsugning är det roligaste som finns och att man måste förtjäna att få dammsuga. För en stund sedan kom T uppspringande för trappan, andfådd, rosig och helt utom sig av iver "Mamma mamma, jag har plockat undan alla leksakerna, får jag snääääälla dammsuga i mitt rum???"

Jag dolde mitt ormleende bakom en mask av nåd och tålamod, gjorde en inspektionsrunda i hennes förvånansvärt välstädade rum och konstaterade "Ja visst ska du få det min älskling, nu har har du varit riktigt duktig".

Nu dammsuger hon för fullt och verkar tycka att det är helt lysande. Hoppas min bluff håller länge ännu

Hursa? Diskutabla uppfostringsmetoder, sa ni? Pöh, ni är bara avundsjuka. 

4 kommentarer:

  1. Lysande. Genialiskt. Men så har jag också lärt min brorsdotter 2 år att plocka bär och svamp och hänga upp tvätten. Liksom, lek som lek.

    SvaraRadera
  2. Barnet hos oss bäddade sin säng idag alldeles själv utan gnat för första gången i sitt liv. Kan bero på att sängen var ny och att vi kallar den för soffa på dagarna :) och det är coolt att ha en soffa i sitt rum. Undrar hur länge det håller i sig...

    SvaraRadera
  3. omoralisk??? nää-e! T och S kommer att skratta åt din påhittighet när dom blir större. ungar vill leka och ha skoj och där ska man se sin chans

    SvaraRadera