söndag 6 maj 2012

Gastronomisk Berlinrapport

Hm, väl hemma igen hade tänkt lägga in lite snärtiga Berlinfoton men inser att jag nästan bara har fotat mat. Men det får bli en gastrorapport då.

 Vi börjar med en blaffig bratwurst ackompanjerad av en kladdig kartoffelsallad. Och öl.

 En Apfelstrudel i Tv-tornet.
 Titta! Det är ju jag!
 Mutter und Strudel.

 Cheesecake på konditori i Spandau. Vi glömmer det där med baletten.

 Ojoj.
 Nu kilar i upp och ner i det här tornet några gånger så kanske cheesecaken sätter sig. (Visst är dte nånting Hogwarts-aktigt över den här trappan?)

 Fast nu satte den sig för lågt, bäst att fylla på med en Döner mit alles.

Shoppingsaldot. Sandaler, örhängen och väskor.Allt på rea. Förmånligt och fint.

Imorgon ska jag på jobb för förta gången sedan operationen. Känns lite ambivalent, jag kom på något sätt i semester-mode medan jag hasade omkring här hemma. Men det ska förstås bli helt trevligt att få in lite rutin i vardagen igen. Och sallad.

3 kommentarer:

  1. Allt såg gott ut och lyckad shopping var det också, men i Tyskland äter man inte Cheese cake (inte ens i Berlin) utan Käsekuchen. Sorry ;)

    SvaraRadera
  2. Så är det förvisso! I stand corpulented.

    SvaraRadera
  3. Mat och shopping, du summerade Berlin bra, jawohl!

    SvaraRadera