onsdag 10 april 2013

Fasiken vilken bra dag!

Idel fina grejer har hänt i dag! Först fick jag veta att vi fått en semestervecka på Högkopplan igen. Alltså de Yle-anställdas semesterparadis på Sommaröarna. Härligt, vi kommer att ha väldigt lite gemensam semester med J i år så det här blir perfekt!

Sen dök det upp en rar liten herre i kontorslandskapet. Han rullade en flashig dator på en liten vagn och undrade vem som var Frantz. Så jag skrek "Jaaaaaag!!!" och när vi väl hunnit ifatt honom och förklarat att jag inte var så farlig som jag lät installerade han min nya dator.  Med en skärm som är så bred att man slipper scrolla i sidled. Laptop-dockningsstation så jag kan ta med mig datorn och klippa inslag hemifrån om det känns motiverat. Lyx lyx lyx!

Sen mailade en tjej och undrade om det var okej för mig att intervjua Jonas Gardell om 45 minuter. Jag var inte det minsta förberedd, men man säger ju liksom inte nej till sånt. Så vi snattrade i telefon i 20 minuter, Jonas och jag. (tur att det gällde någon som jag beundrar och har hyfsat bra koll på, hade kunnat bli pinsamt annars). Mark tyckte tydligen att Jonas behövde övervakning när han uttalade sig i finlandssvenska medier så han tjoade i bakgrunden. Det var rätt festligt.

Och imorgon reser jag till Amsterdam! Det lär ska vara nästan lika kallt där som här, men det gööör ingenting.

När det våras skickar jaaag till dig tulpaaaaaner från Amsterdaaaammmmm...


1 kommentar:

  1. Ses kanske i skärgårdsbutiken i sommar då!

    Mippe

    SvaraRadera