lördag 6 april 2013

Gumårån gumårån kvitt kvidevitt

Tidigt uppe och på väg till sminket. Mina vanliga bussar har inte börjat köra ännu så jag fick stega genom Nöykis till en annan linje. Och som ofta när jag är tvungen att stiga upp tidigt ett veckoslut började jag leka med tanken att bli ett morgonmotionär. Ni vet en sådan där som redan har joggat 10 km eller simmat 2 när hen dansar in på morgonmötet.

Jag ville med ens ruska liv i hela västra Esbo. Ho hoo, luften är krispig, fåglarna kvittrar, beskåda, bak tallen gör moder sol entré... Nu ska ni inte ligga här och masa er i lätt rödvinskrabyll! Upp och hoppa.

Några random hundägare var också i rörelse, jag önskade att vi haft något sätt att hälsa varandra i morgonpiggt samförstånd. Kanske genom att vissla de första tonerna av "Good morning starshine". Det skulle smälta in lite suggestivt i fågelsången.

Eftersom jag stiger upp 4.30 på vardagarna borde ju kl 6 på veckoslut kännas som en helt legitim sovmorgon, visst?

Kanske detta blir min nya grej!

(Antagligen inte, men låt mig nu ha lite hybris här.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar