tisdag 30 april 2013

Valborg. Firar ej.

Eller ja, det är ju att överdriva. Vi har ätit tacos och en flaska vittvin står i kylen. Men det var en ganska händelserik dag så jag kommer antaligen att tuppa av tidigt. Imorgon får vi gäster så vi tar firandet då istället.

Dagen inleddes i alla fall med livesändning på Narinken. Roligt! Speciellt att några lyssnare och bloggläsare kom fram och sa hej. Vad glad jag blev!

 
Strax före sändning var det lite kaotiskt förstås. 

 Men efteråt var vi så här glada. Jo, det är Paradise Oskar. Eller Axel Ehnström som han ju faktiskt heter. Hör hans fantastiskt vackra sång om Helsingfors här Den är hittills outgiven.  Skivbolag, reagera!

Väl hemma försökte vi valborgspynta lite med flickorna. Gick så där.

- Det går ju int! Vimpeln e för kort och mamma e för dum! röt T.

S satt därmot uppflugen på en stol och följde kritiskt med mitt lite hafsiga städande. När jag tog en liten facebookpaus undrade hon näbbigt:

- Mamma, varför slutade du städa? Vad är problemet?


Nåjo. Jag lyckades i alla fall knåpa ihop några pompoms. Didn't know I had it in me! Är uppriktigt sagt sjukt imponerad av mig själv.

Sen har jag som vanligt suttit och stirrat på mig själv på tv. Inte fullt lika sjukt imponerad där, men helt okej. Börjar vänja mig. Och Janne Strang och Monika Fagerholm var ju superba.


 Och nu ropar vinflaskan i kylskåpet på mig. Gotta go. Trevlig valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar