fredag 9 augusti 2013

Höstpepp

Kom an bara hösten! I'm ready for you.

Hannah och Amanda (jag refererar bara till poddmänniskor, det blir så när man är sommar-eremit) tycker att augusti är deras egentliga nyår. Det är då allting börjar om och man låter ett nytt arbetsår dra igång. Och då är det på sin plats att tänka igenom hur man vill ha det, vem ska jag vara på jobbet i höst? Hur ska jag se ut, vad ska jag göra annorlunda än tidigare, vad ska vara mina mål?

Själv känner jag mig snudd på pånyttfödd nu när jag vet att jag inte kommer att arbeta tidiga morgnar. Med ens har jag både familjemorgnar och egentidskvällar till mitt förfogade, det har jag inte haft på länge!

Så om det nu är Hannah&Amanda-nyår kan man ju lika gärna passa på att ge några löften. Det här ska jag göra i höst:

- Ha klänning. Kändes aldrig rätt att hoppa i en klänning kl 04.30 på morgonen, men det kanske det gör om man stiger upp vid 07-snåret.

- Ta hand om min kropp invändigt och utvändigt. Unna mig lite dyrare, helst ekologiska, produkter än det som finns på Siwa. Åtminstone då och då.

- Träna tre gånger i veckan (lite simning, lite löpning och lite promenader duger bra, varvat med lite styrka här hemma).

- Äta mellanmål. Hade för några år sedan bra system med nyttiga mellanmål men kom av mig. Ska ladda upp med bär, nötter och annat finfint på jobbet.

- Bli en mästare på nyttiga gratänger. Jag kommer att komma hem ganska sent på vardagarna och då blir det för jobbigt om J måste fixa middag varje dag. Men gratänger är the shit, om jag typ fixar en sådan på tisdag kväll kan vi äta den onsdag och torsdag, J flänger bara in den i ugnen när jag är på hemväg. De är ändå godare när de stått i kylskåp något dygn.

- Absolut inte ge mig in på nån ny mirakeldiet, speciellt inte 5:2.

- På jobbet är mitt främsta motto att ha kul. Glada redaktörer gör bra radio. Ja, jag ska alltså inte stå och kackla skojfriskt om programmet handlar om folkmord och misshandel, men drajven ska alltid finnas där. Tappar jag den ska jag be kolleger och chefer om hjälp.

- Sända i klackar och läppstift. Det kändes bara fel i morgonradio. Men eftermiddagen är en helt annan sak.

- Ha tända ljus och snittblommor hemma. Varje kväll.

- Gå på dejt med J minst en gång i månaden.

Jaa! Grymt peppad! Blir en kanonhöst, detta!


2 kommentarer:

  1. Låter som riktigt bra höstmål. :) Å visst är hösten lite av en nystart, så helt fel har inte Hannah & Amanda. :)

    SvaraRadera