tisdag 6 augusti 2013

Semesterbildbomb

Har haft lite struligheter med mobilbloggandet och befunnit mig en del på resande fot på sistone, så det har varit väldans tyst här. Men nu så! Åkte upp till Vasa med flickorna i torsdags. Det gick hur bra som helst att åka tåg i detta eminenta sällskap. Iofs hade jag underhållning och snacks för en medelstor dagisgrupp i väskan, men det funkade.


Satsade på looken "blek men skön". Okej, men blek då.

I Vasa hann vi äta charkisar på en balkong och titta på film. Vi såg Hobbit, en storfilm om en liten man på ett stort äventyr på em pytteliten skärm (T:s välsignade portabla dvd-spelare igen. Widescreen och surround-ljud är överskattat).
Dessutom åkte jag och svägerskan Erika på loppisrace i Sundom. Mycket bra saldo för 25 euro: några deckare, vaser, bilder på Amerikakusiner (gamla ateljéfoton knäppta i Colorado), kakfat, emaljkastrull till lekstugan och en handväska. 


Dessutom hamnade vi i Vasabladet. Tänk att inte ens jag som låtsas vara mediemänniska kommer ihåg att dra in magen när en pressfotograf dyker upp. Måste öva lite. 


Det är roligt med garageloppisar, de är lite avslöjande och intima på ett hurtigt sätt. Sådan här är den moderna Sundom-kvinnan, på basis av det som såldes:

- storlek 36-38
- skostorlek 38
- läser Marian Keys och Mari Jungstedt. Men bara en gång, sen vill hon bli av med böckerna (en bokbytarhylla exempelvis där nere vid matbutiken kunde vara en idé!)
- köper Polarn o Pyret-kläder till barnen
- har i något skede vurmat starkt för shabby chic men börjar göra sig av med lite vita attiraljer (jag som är lite sen i svängarna tackar, köper och tar emot)

Dessutom var alla skamlöst fräscha och trevliga, men den observationen gjorde jag mera face-to-face. 

Nu är vi hemma igen och jag har inlett flera vimsiga inrednings- och städprojekt. Men mera om dem i ett annat inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar