onsdag 9 oktober 2013

Brustabletten Mysimus

Jag blev inte alls redo för en ny vecka. Jag blev förkyld igen. Hasar nu omkring här hemma för andra dagen och har tråååkigt. J var i alla fall snäll och åkte via apoteket och köpte dundermeducin till mig. Codetabs, världens bästa uppfinning. Fast jag brukar ha asken vid sängen när jag har mina värsta hostnätter och ibland inser jag på morgonen att jag har proppat i mig rätt många i sömnen. Det är kanske inte så bra, man ska ju bara äta en 3-4 i dygnet.

Fick också brustabletten Hypofys. Nej Mucusmys. Mitonkond. Mys-i-mus. Äh, måste fan gå och kolla vad den heter. Mucomyst var det. Rekommenderas.

Vill bli kry till fredagen för då ska jag till Oslo för att hälsa på väninnan G. Ja, inte bara jag utan hela halva mitt tjejgäng ska ut och resa. Kommer att bli kaotiskt men roligt. En del av damerna i fråga har jag rest med i olika repriser under de senaste tio åren. I början var toalett på rummet sådant där man kunde avvara om det knep. Hotellrum i Paris fick gärna kosta där runt 30 euro natten. Och i Paris fick man dessutom rödvin för 1,50 flaskan! Det var nästan drickbart! Om man satt på trappan utanför Sacre Coeur och fokuserade på utsikten medan man lapade var det rent av gott. I Tunisien läckte toalettbyttan så vi fick ha flipflops på när vi kissade. På Kreta hade hyrbilen ingen radio, men M köpte en röd plastblockflöjt och underhöll med den istället.

Den här gången är några bebisar med på äventyret, en del i sällskapet unnar sig ett eget hotellrum för att få njuta av friden i kontrast till vaknätterna hemma. Inga rinkkor, gissar jag, men säkert mången prydlig cabin-bag på hjul. I Norge får man kanske en matsked rödvin för 1,50.  Och jag ser redan nu fram emot Scandic-frullen.

Alla med nu:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar