lördag 17 maj 2014

Liiite nolot

Här är min och T:s hörna. Att sova på ett klassrumsgolv gick förvånansvärt bra. Jag blev nästan lite nostalgisk på kvällen när ljudet av fnitter samsades med frasiga sovsäckar och boksidor som vänds i ficklampans sken. Låter precis likadant som för 25 år sedan.

Jag kan till och med dra en "då gjorde jag bort mig"-historia! Igår kväll bestämde jag mig för att hitta skolans omklädningsrum och ta en dusch. Jag var tydligen den enda kvällsduscharen, så jag fick ha hela duschrummet för mig själv. Sen smorde jag in mig och hoppade i mitt ganska fula och korta nattlinne.

Här uppstod dilemmat. För att komma tillbaka till "vårt" klassrum skulle jag ta mig genom en korridor och upp för en trappa. Men det kändes inte alls lockande att dra på sig de svettiga jeansen igen, fräsch och insmord som jag var. Så jag bestämde mig för att make  a rum for it, i bara nattlinnet. Korridorerna hade varit tomma när jag fick till duschen, så risken att jag skulle möta någon var minimal, bedömde jag.

Hann gå tre steg innan en grupp glada herremän vände in i korridoren. "Och duscharna... Ja duscharna har vi här som ni kan se! Och här någon som redan hittat dem, jaha jaha, var vattnet varmt, höhöhö?" 

Och jag ba "Hii hii, jo tacktack, så varmt så varmt, fniss, kackel, kluck". Fuck.

Alltså sååå nolo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar