onsdag 13 januari 2016

Stark och vig!

Ondgjorde mig ju i måndags över den fysiska 35-årsgranskning jag skulle utsätta mig själv för. Under dagen blev jag bara ängsligare eftersom det visade sig att mer eller mindre alla jämåriga kolleger helt enkelt låtit bli att delta i en sådan prövning. "Varför skulle man det?" skrockade de beskäftigt, och jag blev bara vitare i trynet.

Men jag tassade alla fall iväg till fysioterapeuten i mina käcka nya multifärgade träningsbyxor.

Och jag var ju fullständigt lysande! Böjde mig lydigt i konstiga vinklar. Gjorde femtio djupa knäböj, låg och spände i egendomliga statiska ställningar i fyra minuter, lyfte hantlar mångamånga gånger och hade mig.

Och fatta - hon tyckte jag var duktig! Långt över medel på nästan alla punkter! "Stark och vig, fortsätt på samma sätt" var hennes slutsats!

Är förstås lättad men också imponerad av att ett års ganska klumpiga yogande har gett resultat, för ingen har någonsin tidigare haft anledning att kalla mig vig.

Märkligt nog var jag abnormalt vig då det gällde att vrida på nacken! Alltså som en uggla! Är nu väldigt taggad att utveckla denna oväntade talang till ett party trick!

Om jag övar lite kanske jag kan vända huvudet hela vägen runt, som Meryl Streep i Death becomes her. Mycket användbart i kollektivtrafiken om den som sitter bakom mig  talar högt i mobilen. Utan att röra på axlarna vänder jag mig om och blänger argt... Ska börja träna omedelbart!

3 kommentarer:

  1. Wihoo! Bra jobbat! :) Det roligaste är att märka hur man klarar av nåt man inte trodde man skulle göra.

    SvaraRadera
  2. Tänk på att halsen kommer vecka sig så där obehagligt när du är nästan hela varvet runt.....;)

    SvaraRadera