onsdag 27 april 2011

När Carrie mötte Samantha

Candace Bushnell har inte slutat skriva om Carrie och gänget, men gått bakåt i tiden. Senaste boken handlar om Carrie som 17-åring, då hon flyttar till 80-talets New York och möter 25-åriga Samantha som strax ska gifta sig och 18-årig superfeministen Miranda. Charlotte är inte med, hon är väl för liten.


Den ska jag läsa! Även om jag måste medge att Sex and the city-boken var mycket tråkigare än serien.

Jag var ju mycket liten på 80-talet, men ändå snappade jag upp drömmen om New York. Alla ville dit. Amerika var det coolaste landet på jorden, tyckte vi. Hamburgare, skyskrapor, Tom Cruise.

1 kommentar:

  1. Annars bra fast jag tycker i princip inte riktigt om sånt här tidshoppande. (Sweet Valley tvillingarna lär ha blivit vuxna nu också, nej, nej, nej säger jag.) Men jag tycker inte i princip heller om när man gör misslyckad film på bra tv-serier och såg ändå dem båda så kommer antagligen att läsa boken också... :) Och så tycker jag att pärmen är helt hemsk! (Fast bättre än om de satt SJP på pärmen!)

    SvaraRadera