tisdag 13 september 2011

Lyssna till mitt ihåliga skratt

Hahahahaha. Mitt patetiska försök att hålla mig torr under ett spingligt Lindex-paraply var bara skrattretade. Så låtom oss skratta. Hahahahaha. Haha. Ha. Hm.

Nu sitter jag på jobbet med blöta brallor. Mitt rum är på sjunde våningen, dvs högst upp (the penthouse, it's the best) och när det ösregnar hör man riktigt hur det porlar på taket. Lite som att sitta under en gigantisk pissoar. Vilken fin tanke, eller vad säger du Nickby? (hon har rummet intill nuförtiden)

I dag ska jag planera sändning, göra backup på en massa ljudfiler (gääsp) och ringa upp Ulrik Munther. Han är söt. Skulle fungera utmärkt som svärson. Kanske jag kan arrangera nånting när jag ändå har honom på tråden. Tänk så mycket bök och stök jag besparar min döttrar om jag trolovar bort dem i god tid.

Fast det är ju en intressant tanke. Vem månne jag skulle vara gift med i dag om mina föräldrar fått arrangera det hela på förhand? Hade jag själv fått välja när jag var fem år hade jag tatt antingen Birk Borkason eller Abbe Nilsson.

2 kommentarer:

  1. Har också våta byxor idag pga regn och känner att jag absolut måste berätta här i offentligheten vem mina föräldrar ville para ihop mig med på det glada 90-talet. Det var Pauli Aalto-Setälä, det! Han i Hyvät, pahat ja rumat. Min far meddelade detta en dag och det var mycket otypiskt honom att ha åsikter i såna frågor så därför minns jag det väl.

    SvaraRadera
  2. Inte undra på att jag är kissnödig hela tiden! Jo, jag är typen som blir kissnödig av porlande vatten. Och på tal om att bli bortgift, mina föräldrar planerade en samgång mellan Kojo och mig. Osäkert, med andra ord, om mina föräldrar verkligen älskade mig. Micaela

    SvaraRadera