tisdag 13 september 2011

Två barn räcker, tack

Igår klarade jag av nånting hujsigt. Jag transporterade tre barn från dagis till balettskola med buss. T och hennes kompis A skulle dansa och S hängde förstås med. Så jag hade då två femåringar som direkt satte av i varsin riktning  då vi kom ut från dagiset och en tvååring som lyckligt satte kurs mot en härlig gyttjepöl. Men det gick fint, alla överlevde och vi kom i tid. T:s danskompis A är en lydig och hyvens liten herreman så han gjorde inte manövern nämnvärt besvärligare

Men herregud, jag klarar nätt och jämnt av två ungar på allmänna färdmedel, tre i undantagsfall. Hur i friden gör ni som har flera än så? Respect. Påminn mig om detta om jag börjar blinka med ögonen och prata med mwuutipuuti-röst och uppvisa andra symptom på babyfeber. Två är mer än tillräckligt.

3 kommentarer:

  1. mwuutipuuti-röst. hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Gillar skarpt mwuutipuuti rösten! Hih!
    Ja hej, jag är den med tre barn och överfull vagn som kommer in och trakasserar den fulla bussen..så det är alltså sällsynt att de sitter tyst och snällt hela vägen. Som tur har ingen ännu klagat, ibland får större pojkarna faktist tom. komplimanger för deras sångstunder. ;) Fast jag brukar önska att de vore tysta ibland.

    SvaraRadera
  3. Melli, du är en sann kämpe och hjältinna!

    SvaraRadera