måndag 18 mars 2013

Enuff with the planks, nu köper jag Spanx

Börjar ha lite tjockångest inför Eurovisionsvåren. Något hardcore-träningsupplägg kommer jag ändå inte att lyckas klämma in i vardagen, så det får bli formande underkläder istället. Beställde just ett par Spanx-cykelbyxor från Amerikatt (blev billigast så). Ska bli intressant att se om de verkligen är så effektiva som hypen gör gällande.

Eftersom jag ber er läsare om råd och rekommendationer titt som tätt ska jag nu i gengäld rekommendera nånting själv också. Försöker övergå till ekologiska skönhetsprodukter och började med att leta reda på schampo och balsam. Har fått lite obehag för starkt doftade och hysteriskt löddrande schampoon efter åren som skallig.

Problemet med ekoprodukter är att jag ofta tycker de luktar lite skumt och inte känns speciellt lyxiga. Men nu har jag testat Madaras schampoo och balsam i några veckor och är supernöjd. Det doftar örtigt och fräscht. Schampot kostar cirka 12 euro, betydligt mer än jag min snåljåp brukar betala för schampo men det verkar å andra sidan vara väldigt drygt.

Här hade det ju suttit bra med en vackert belyst bild på mitt glansiga hårsvall men det får ni nu klara er utan.



4 kommentarer:

  1. Pröva Madaras hudcréme med glow effekt, den kändes lyxig!

    SvaraRadera
  2. Det finns nog en massa bra ekologisk kosmetik, men det gäller bara att hitta de produkter som man själv tycker om. Speciellt schampoo och balsam kan vara lite knepigt, tycker jag. Vad gäller ekokosmetik övrlag kan jag bl.a. rekommendera Dr. Hauschkas smink och ansiktskrämer + ansiktsrengöring, Weledas krämiga duschgel, Melvitas handkrämer, Nuxe läppomadaburk, Biotherms ekodeodorant samt Laveras bodylotions (rätt billiga och bra). Vad gäller schampoo och balsam har jag tyckt om bl.a. Faith in natures produkter - men tror jag måste ta och testa även Mádara nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Massvis med tips, tackar ock bockar. Nästa projekt blir ansiktskrämer, ska kolla Dr. Hauschka!

      Radera