tisdag 21 december 2010

Fortfarande sjuk, uhuu

Jag är hemma i dag också och paradoxalt nog ganska stolt över det. Jag skulle säkert klara av att sitta i mitt arbetsrum på sjunde våningen i det pittoreska Böle och pillra med webb med en bautahög snorfanor vid min sida, men till vilken nytta? Förhoppningsvis är jag okej imorgon istället.

Jag förvärrade dessutom min snuva genom att hysteriskt skotta halva
gården igår - i onödan. Vår bil är på service eftersom vi (ja det var J men eftersom jag inte har körkort och han snällt skjutsar omkring på mig tar jag del i skulden, hence "vi") körde en liten krock häromveckan. Ingenting allvarligt, både vår bil och tanten tantens blev lite småbuckliga, men ingen skadade sig.

När jag och flickorna kom hem från dagis hade kommunens snöplog just plogat Murvägen - och lämnat en enorm snövall på uppfarten till vår tomt. Jag fick kämpa en god stund för att få barnvagnen över vallen, och sen slog det mig att bilen ju skulle fastna i vallen om jag inte skottade bort den. Så in med barnen, av med ytterkläder, på med Disneyfilm och ut i snödrivan med snor-Eva. När vallen var flyttad och jag stolt men utmattat beundrade mitt verk kommer J hem - spankulerade till fots! Bilen blev på verkstaden över natten eftersom någon del saknades, så han hade tagit bussen. Grejt.

För tidigt för en grogg. Får bli te istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar