lördag 25 december 2010

Kalas, kalas!

För det första: behold, dagens hjältinna. Två-åringen hon leve, hurra, hurra, hurra, hurraaa!


(Frödinge-fryskaka upp-pimpad med kristyrgrodor. Jubilaren diggade)

Vi drunknar i prylar. I synnerhet ungarna. Leksaker överallt. Själv fick jag en induktionskatrull med Lilla my på, några vackra House Doctor-plåtburkar, en nagelsax, ett Pip-serveringsfat och ett flertal fina presentkort till olika ställen och lite annat smått och gott. Om jag vorde anspråkslös skull jag säga att jag fick helt för mycket julklappar, men jag tyckte det var precis lagom, jag har varit snäll och duktig hela året. Ju.

Julaftonen var lyckad, vi firade för första gången hemma hos oss i vårt nya hus. Allt gick bra, alla åt för mycket och verkade belåtna.

Egentligen tycker jag att det borde vara skottpengar på människor som skriver hurtiga motionsinlägg på juldagen, men nu ska jag vara precis så jobbig själv. Jag har länkat i dag! För första gången på flera månader. Inte hade jag nån vidare utrustning helle, utan mina vanliga joggingkläder med några extra varv underkläder och yllesockor (inköpta på Aran-öarna om jag nu ska få göra mig lite märkvärdig) i dojorna. Måste ju (tyvärr) notera att Tajta Mamman har rätt, det går att jogga på vintern. Äsch. Usch. Dit for den ursäkten.

Hursomhaver, den senaste månaden har jag varit snuvig, magsjuk och fullbokad varje kry stund, så jag har inte rört en fena. När våra långväga julgäster åkt iväg i dag kilade jag ut på länk, och det gjorde mig nog gott. Jag har till och med varit tålmodig med barnen slutdelen av dagen. Inte ens S:s favoritfödispresent, en urkurytmikone från Clas Ohlson, klarar jag av. Amazing.



Imorgon ska vi hasa runt i pyjamas hela dagen, testa induktionskastruller och spela urkurytmikone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar