måndag 31 januari 2011

En galen skallig kvinna på tv!

En vacker dag ska jag sluta jamssa om att jag var med i Min Morgon. Men inte i dag. Nu har jag emellertid sovit några timmar, torkat av mig några lager tv-spackel (vilket jag borde ha gjort före jag sov för nu är kudden orange), tagit mig till jobbet, gått på musikmöte och fixat lite smått och gott. Snart börjar min kvällstur. Det blev en lång dag, det här.

Är lite avundsjuk på MM-redaktionen, de har det så jäkla mysigt. Där sitter de alla och är glada och piffiga i ett snyggt tegelvalv mitt i stan, Gumårån gumårån, får det vara en kopp kaffe? Lite frukost? Sen sitter man där och tar det lugnt, emellanåt kommer någon och penslar foundation på ens nos, ibland dyker ljudkillen ner i urringningen på en. Ingenting konstigt alls, lugnt och hemtrevligt.

Så är det inte här i Böle. Man kunde missta huset jag jobbar i för ett sjukhus. Människorna är det inget fel på, men miljön är nog ganska sunkig. Men vi lever på licenspengar, då får man inte rita rosa trädstammar väggarna.

Ja just det, nu finns ju dagens MM på arenan också.

4 kommentarer:

  1. Jag ville bara säga att jag såg dig och tycker du var modig som vågade ta av peruken. Du är väldigt snygg! Dessutom kunde du på ett naturligt sätt tala om din situation. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt impad av dig! Som Maria sa: du är en av de modigaste tjejerna jag vet (ja, jag känner ju inte dej sådär riktigt personligen då).
    Men jag hyllar dig verkligen för ditt mod! Och så såg du faktiskt helt störtskön ut dessutom. Jag menar sådär att du var bekväm med situationen. En sann förebild!

    SvaraRadera
  3. Verkligen, du var jättebra! :)Och supersnygg, både med och utan peruk! Way to go!

    SvaraRadera
  4. Jag kollade på arenana, bra gick det ju! :)

    SvaraRadera