fredag 7 januari 2011

Hört i Tongåvans telefonsluss

Eva: Tongåvan här, godafton!
Glad tant: Goafton. Hursa?
E: Ja, ni har kommit till Tongåvan.
GT: Jo! (paus) Men jag vet inte vad mitt nummer är.
E: Jaså? Men ni vill vara med i kvällens sändning?
GT: Nee. Men kanske en annan gång.
(paus)
E: Eeeeh.
GT (nöjt): Jag har ett salainen numero!
E: Jasså. Men om ni vill ha med en hälsning ikväll kanske jag kan skriva upp den?
GT: Neeej. Men kanske en annan gång. Hördu, hur låter det här? Noll åtta fyra noll noll fem sju. Skulle det kunna vara mitt nummer?
E: Ja, det låter ju nog som ett nummer.
GT: Ja men då så!
E: Så ni vill vara med i sändning?
GT: Nejnej. Men med tanke på framtiden, så.
(Paus)
E: Men då kanske vi får återkomma någon vecka då ni vill ha med en hälsning och har hittat numret?
GT (lyckligt) : Ja men så kan vi ju göra! Tusen tack! Och god fortsättning!
E: Det samma.

Klick.

2 kommentarer:

  1. "Glad Tant lite i hatten". Haha! Dagens bästa! :)

    SvaraRadera
  2. Vilket underhållande jobb du har! :D

    SvaraRadera