söndag 2 januari 2011

Men Cecilia lilla

Jag gillar Ebba von Sydow! Eller om sanningen ska fram är jag lite rädd för henne, för hon är så galet effektiv att jag blir smått överväldigad. (Eventuellt är hon ingen människa utan en fembot som när som helst kan hon börja skjuta vilt omkring sig med boobsen.)

Men vi har ju en del gemensamt, vi är jämnåriga, journalister, gillar kungligheter, kändisar och inredning... ja, där var det väl ganska slut på likheterna. Men jag har följt med Ebba ända sedan tiden före hon började blogga och skrev kolumner och gav modetips i Expressen. Nu ska hon ju ha barn, det ska bli roligt att följa med det också. Ungen kommer att vara klädd i randigt sex dagar av sju och födas upp på kanelbullar. Hoppas allt går bra.

Den här intervjun läste jag också med intresse. Och konstaterade att det är en gräslig tur att jag inte är kändis. För jag skulle bita en äldre journalist som kallade mig "Men Eva lilla".

6 kommentarer:

  1. "Ebba lilla" minsann :D

    det här blogginlägget tycker jag är ganska intressant, känner lite likadant själv: http://argungdom.blogspot.com/2009/09/je-ne-sais-quoi.html

    SvaraRadera
  2. Hej, nu har jag läst hela din blogg! Du skriver bra!

    SvaraRadera
  3. Svårt att kommentera, den ville inte godkänna nästan något av de alternativen jag valde...

    H. Sonja
    http://sonja.djupsjobacka.com

    SvaraRadera
  4. Hejsan och välkomna.

    Jag tror jag har åtgärdat det där med kommentarerna nu.

    Eva

    SvaraRadera
  5. Oj, bra att kunna kommentera utan att mailen syns direkt! Ditt inlägg om er hemmadag lät som min vardag! Dina barn är födda samma år som mina och jag är just hemmamamma
    H: Anna La

    SvaraRadera
  6. jag blev kalla för lilla vän för bara nåt år sedan. av en journalistkollega. jag blev så sur att jag sommarpratade om det.

    SvaraRadera