måndag 24 januari 2011

Skjuta på?

Jag är inte speciellt intelligent om morgnarna. Detta bekräftades ytterligare i dag när jag försökte läsa Husis. Där fanns en utrikesnyhet om att USA har problem med att köpa in avrättingspreparat när de ska dödsstraffa folk. Ingen vill tillverka sådant utom nån dansk firma (elefantöl, pölsa, supernarkos, myranstolar, vipproskisar osv osv)

"Man har tvingats skjuta på ett flertal avrättningar" stod det. Och jag tolkade ju då detta som att USA återinfört gammal hederlig arkebusering. Gumårån yxskaft.

2 kommentarer:

  1. Hej Eva, ville bara säga att jag är ny här och gillar skarpt din blogg!! Måste bara säga att jag skrattade faktiskt... Inte åt avrättningarna såklart, men hur fel det kan bli...

    SvaraRadera
  2. Välkommen bästa krokofant! Roligt att ha dig här!

    SvaraRadera